نکات طراحی سایت ۲

طراحی سایت در تبریز

نکات طراحی سایت ۲

 

بایدها و نباید های طراحی سایت

در مقاله قبل از سری مقالات نکات طراحی سایت با عنوان ” نکات طراحی سایت ۱ ” مواردی را برشمردیم که رعایت کردن آنها موجب بهبود عملکرد سایت شما می شود در ادامه و در این مقاله به ذکر نکاتی دیگر می پردازیم .

شرکت آکسان وب با تخصص بالا در طراحی سایت در تبریز می تواند مشاوره ی خوب برای شما در این زمینه باشد در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی در زمینهطراحی سایت در تبریز با ما تماس بگیرید.

طراحی سایت در تبریز

۱- استفاده از موسیقی پس زمینه در طراحی سایت :

برخی از طراحان وب مانند این ایده از یک موسیقی پس زمینه آرام در صفحه استفاده می کنند.در این حالت گفته می شود این سایت MTV یا به عبارتی Disney وب سایت است .
به چند دلیل استفاده از آن برای بیشتر سایت ها خوب نیست :

– فایل های موسیقی به طور معمول بسیار “سنگین” است، و به زمانی برای دانلود نیاز دارند. اکثر کاربران فکر نمی کنند که آن ارزش صبرکردن را داشته باشد .علاوه بر آن بسیاری از کامپیوتر ها از قابلیت پخش صدا برخوردار نیستند به همین سبب اجبار برای دانلود چیزی که استفاده نمی کنند بیهوده به نظر می رسد .
– پخش موسیقی غیر منتظره از کامپیوتر می تواند آزار دهنده بوده و به طور بالقوه باعث بروز مشکلاتی شود .
اگر شما مایلید از موسیقی در پس زمینه استفاده کنید بهتر است دکمه ای برای روشن و خاموش کردن آن قرار دهید و اگر شما می خواهید یک قطعه از موسیقی را به گوش کاربران برسانید بهتر است یک mp3 ذخیره کرد و لینکی نیز برای دریافت آن قرار دهید .

۲- استفاده از تگ marquee : حدالامکان از تگ marquee استفاده نکنید . این تگ برای ایجاد یک نقل قول متنی که در صفحه به صورت افقی پیمایش می کند استفاده می شود . اکثر کاربران مایل نیستند برای خواندن اطلاعات در حال حرکت صبر کنند . این تگ برای قیمت سهام در حال حرکت می تواند مناسب باشد .

طراحی سایت در تبریز
۳- استفاده از پاپ آپ :باز شدن پنجره های پاپ آپ بسیار احتمالا یکی از آزار دهنده ترین موارد برای کاربری که به سایت شما مراجعه کرده است می باشد و شما با این کار به سمت آزار بازدید کنندگان سایتتان جلو می روید . طراحان سایت برای ارائه تبلیغات و کسب درآمد از پاپ آپ استفاده می کنند . اگر شما نیز مایل به استفاده از این سرویس هستید باید یاد بگیرید که چگونه این صفحات را با سایتتان ادغام کنید تا موجب از دست دادن کاربرانتان نشود .

 

۴- استفاده از سبک های طراحی استاندارد برای منو : گاهی اوقات طراحان سایت ممکن است وسوسه شوند به استفاده از یک سیستم ناوبری غیر متداول برای مثال منوهای دایره ای یا مکعب های سه بعدی . استفاده از خلاقیت در طراحی سایت مناسب است ، کاری که آکسان وب در طراحی سایت در تبریز آن را به بهترین نحوه انجام می دهد اما باید توجه شود که این خلاقیت مورد پسند کاربران شما قرار گیرد و کاربران به راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند .
شرکت های بزرگ مانند اپل و مایکروسافت هزینه ای را بابت یافتن مناسب ترین شکل منو پرداخته و به این نتیجه رسیدند منو سمت چپ و منوی بالا بهترین مکان برای قرار دادن منو در طراحی سایت است .

طراحی سایت در تبریز
۵- قابل مشاهد بودن سایت برای رزولوشن های مختلف : آیا سایت ما برای رزولوشن های مختلف برای مثال ۸۰۰*۶۰۰ قابل مشاهده است یا تنها می تواند در رزولوشن هایی مانند ۱۰۲۴×۷۶۸ و ۱۲۸۰×۱۰۲۴ نمایش داد . پیمایش صفحات وب به صورت عمودی (بالا به پایین) خوب است، اما اسکرول افقی برای بازدید کنندگان واقعا بد و آزار دهنده است. و در این صورت شما قشر زیادی از بازدید کنندگان خود را از دست می دهید .

با به کار گیری این نکات و نکات دیگری که در سری مقالات نکات طراحی سایت بیان می شود می توانید سایت های مناسب و بهینه و کارا برای خود طراحی کنید . البته نکات طراحی سایت بسیار زیاد است و نیازمند متخصصی در این زمینه می باشد . شما می توانید  طراحی سایت خود به آکسان وب بسپارید. 

Related Posts:

طراحی سایت در تبریز

طراحی سایت حرفه ای در تبریز

  طراحی سایت حرفه ای در تبریز امروزه اهمیت طراحی...

طراحی سایت در تبریز

نکات طراحی سایت ۳

نکات طراحی سایت ۳   بایدها و نباید های طراحی...

طراحی سایت در تبریز

نکات طراحی سایت ۱

نکات طراحی سایت ۱     بایدها و نباید های...